
Mihin mediatiedottamista tarvitaan?
Toimittajilla on käytettävissään juttujen tekemiseen hyvin rajallisesti aikaa ja resursseja. Jos haluaa, että oma asia pääsee ennemmin tai myöhemmin medioihin, on säännöllinen ja pitkäjänteinen mediatiedottaminen
Olen Paula Harmaala, copywriter ja viestintäkonsultti. Olen työskennellyt journalistisissa sekä luovissa markkinointiviestinnän suunnittelutehtävissä noin 20 vuotta.
Erikoistaitoni on päästä sisälle asiaan kuin asiaan ja luoda siitä viesti, joka todella sisäistetään ja muuttaa ajatuksia.
Kirjoitettu juttu kuvineen on selkein tapa saada oma asia kerrottua, niin yleisölle kuin medioille.
Liiketoimintaanne ymmärtävä toimittaja­taustainen luova johtaja täydentää tiimiänne, jolloin saadaan tehokas viesti kaikkiin tilanteisiin.
Valokuvaus ja kuvankäsittely, videokuvaus ja videotuotanto, ilme, logo, kuvitukset, nettisivut, esitteet, asiakaslehdet. Kokonaisvaltainen markkinointiaineistojen tuotanto vaativimpiinkin tarpeisiin.
Viestinnällinen haaste? Varaa maksuton 30 minuutin alkuneuvottelu, niin katsotaan, mikä olisi paras tapa edetä tilanteessanne.
Toimittajilla on käytettävissään juttujen tekemiseen hyvin rajallisesti aikaa ja resursseja. Jos haluaa, että oma asia pääsee ennemmin tai myöhemmin medioihin, on säännöllinen ja pitkäjänteinen mediatiedottaminen
Mediassa keksitään juttuaihe, jonka jälkeen siihen etsitään sopivat haastateltavat. Omalla aktiivisuudella voit parantaa todennäköisyyttä saada oma aihe mediaan sekä tulla haastateltavaksi.