Tehdään yleisölle selväksi, mistä asiassanne on kyse

Luon sanomia tärkeille ihmisille.

Olen Paula Harmaala, toimittaja, copywriter ja viestintä­konsultti. Olen työskennellyt journalistisissa sekä luovissa markkinointiviestinnän suunnittelu­tehtävissä noin 20 vuotta.

Erikoistaitoni on päästä sisälle asiaan kuin asiaan ja luoda siitä viesti, joka todella sisäistetään.

Ovatko nämä haasteet tuttuja

  1. Asiaanne ei ymmärretä ja se saatetaan kokea hankalana. Mikään asia ei ole lopultakaan vaikea, kun se kerrotaan hyvin.

  2. Samoihin kysymyksiin saa vastailla toistuvasti, eikä silti tunnu menevän perille. Viestistä saattaa puuttua jotain oleellista, mikäli yleisö ei hahmota asiaa oikein.

  3. Matala kiinnostus. Todellisiin tarpeisiin vastaava viesti sytyttää. Viesti voi kaivata kirkastusta, jotta siitä saadaan palvelevampi.

  4. Tarjonta jää jatkuvasti kilpailijan varjoon, vaikka se olisi asiakkaalle kannattavampi. Kun ratkaisu jää hämäräksi, heijastuu se arvostuksen puutteena.

  5. Julkisissa keskusteluissa ja medioissa näkökulmanne ei näy eikä kuulu, vaikka se olisi suurelle yleisölle olennainen ja ajankohtainen. Asianne ei ole saavuttanut oikeita ihmisiä oikealla tavalla.

Palvelut

Organisaatioille, viestintä- ja mainostoimistoille sekä medioille.

Artikkelit ja mediatiedottaminen

Kirjoitettu juttu kuvineen on selkein tapa saada oma asia kerrottua, niin yleisölle kuin medioille.

Copywriting

Liiketoimintaanne ymmärtävä toimittaja­taustainen copywriter täydentää tiimiänne – tehokas viesti kaikkiin tilanteisiin.

Ilme, digi & printtituotanto

Valokuvaus, kuvankäsittely, videokuvaus ja -leikkaus, yritysilme, logo, kuvitukset, nettisivut, esitteet, asiakaslehdet. Kokonaisvaltainen markkinointiaineistojen tuotanto vaativimpiinkin tarpeisiin.

Sparraus ja konsultointi

Viestinnällinen haaste? Varaa maksuton 30 minuutin alkuneuvottelu, niin katsotaan, mikä olisi paras tapa edetä tilanteessanne.

Hyvät ideat & hienot toteutukset

Paula Harmaala

Kaikella työskentelyllä on arvopohjansa, joka välittyy siinä miten toimitaan. Edistän oikeudenmukaista, kehittyvää maailmaa, jossa kaikkia kohdellaan hyvin.

  • Monimuotoisuus, tasa-arvo ja osallisuus (DEI) ovat laadukkaan elämän peruspilari

  • Rehellisyys ja avoimuus rakentavat uskoa niin hyvinä kuin haastavimpinakin aikoina

  • Kunnioitus ja luottamus puolin kuin toisin ovat perusta yhteistyölle ja suuremmille onnistumisille
  • PUHUTAAN VIESTINNÄSTÄ

    Mihin mediatiedottamista tarvitaan?

    Toimittajilla on käytettävissään juttujen tekemiseen hyvin rajallisesti aikaa ja resursseja. Jos haluaa, että oma asia pääsee ennemmin tai myöhemmin medioihin, on säännöllinen ja pitkäjänteinen mediatiedottaminen

    Lisää >

    Kuinka medioihin päästään

    Mediassa keksitään juttuaihe, jonka jälkeen siihen etsitään sopivat haastateltavat. Omalla aktiivisuudella voit parantaa todennäköisyyttä saada oma aihe mediaan sekä tulla haastateltavaksi.

    Lisää >