Tehdään yleisölle selväksi,
mistä asiassanne on kyse

Myynnin tueksi.

Luon asiastanne viestejä sanoilla, kuvilla, äänellä ja merkityksillä.

Olen Paula Harmaala, toimittaja ja viestintä­konsultti. 

Erikoistaitoni on päästä sisälle asiaan kuin asiaan ja luoda siitä viesti, joka todella ymmärretään.

Suunnittelen strategista markkinointiviestintää, joka rakentaa tavoitettanne
ja samalla huomioi maailmaa kestävällä tavalla.

Millaisissa viestinnällisissä haasteissa kannattaa kääntyä puoleeni

  1. Asiaanne ei ymmärretä ja se saatetaan kokea hankalana. Mikään asia ei ole lopultakaan vaikea, kun se kerrotaan hyvin.

  2. Samoihin kysymyksiin saa vastailla toistuvasti, eikä silti tunnu menevän perille. Viestistä puuttuu jotain oleellista, mikäli yleisö ei hahmota asiaa oikein.

  3. Ei kiinnosta, ainakaan riittävästi. Hyvin kerrottu asia vetää puoleensa kuin kukka mehiläistä. Kiinnostava kulma saattaa olla hautautunut hälinän ja jopa karkoittavien signaalien alle. Viesti kaipaa karsintaa ja kirkastusta, jotta siitä saadaan palveleva.

  4. Oma tarjonta jää jatkuvasti kilpailijan varjoon, vaikka ratkaisunne olisi asiakkaalle kannattavampi. Kun hyödyt jäävät epäselviksi, heijastuu se arvostuksen puutteena. Tilanne on korjattavissa avaamalla asiaa paremmin sanallisella ja sanattomalla viestinnällä.

  5. Oma näkökulma loistaa poissaolollaan julkisissa keskusteluissa ja medioissa, vaikka se olisi suurelle yleisölle olennainen ja ajankohtainen. Asia ei ole saavuttanut oikealla tavalla oikeita ihmisiä. 

Haastattelen, kirjoitan tekstit, otan edustavat valokuvat, teen kuvankäsittelyä, videokuvaan ja editoin, kuvitan, suunnittelen yritysilmeitä, esitteitä, kirjojen kansia, nettisivuja, somea, oheistuotteita ja mitä markkinointiinne tarvitaankaan.

Poikkeuksellisen laaja mainostoimisto- ja viestinnän alan ammattitaito perustuu jatkuvaan opiskeluun ja lähes 20 vuoden työkokemukseen. Olen työskennellyt titteleillä copywriter, Art Director, konseptisuunnittelija, creative.

En kuitenkaan ole mikään yhden naisen orkesteri. Parhaimmat tulokset saadaan tiimissä antoisassa yhteistyössä ammattilaistenne kanssa, jossa täydentäen toinen toistemme osaamista ja sparrataan parasta esille.

Mitä ja miten kerrotaan ratkaisee sen, kuinka ihmiset kiinnostuvat, pääsevät asiaan sisälle, samaistuvat, inspiroituvat, toimivat ja vielä aikojenkin päästä muistavat

Mitä haluaisitte edistää kanssani yhteistyössä?

Yhteiskunnalliset asiat puhuttavat. Se millä on ihmisten elämänlaatuun merkitystä, ansaitsee saada huomiota.
Mikäli hyvistä ratkaisuista ei puhuta, ihmisten on mahdotonta tehdä optimaalisia valintoja. Viestintä on myös vastuullisuusteko, sillä se rakentaa maailmaa.

Hyvät ideat & hienot toteutukset

Artikkelit ja mediatiedottaminen

Kirjoitettu juttu on selkein tapa saada oma asia perille, niin yleisölle kuin medioihin.

Copywriting

Expert Copywriter Leasing -palvelussa tiimiinne saa vahvistukseksi kokeneen copyn. Asiantuntijoidenne sanoman pohjalta sparraillaan ja luodaan uudelle tasolle nousevaa markkinointiviestintää. Oma liiketoimintanne tunteva copy mahdollistaa nopean reagoinnin ja tehokkaamman viestinnän..

Ilme, digi & printti

Valokuvaus, kuvankäsittely, videokuvaus ja -leikkaus, yritysilme, logo, kuvitukset, nettisivut, esitteet, asiakaslehdet. Kättä pidempää markkinointiin.

Sparraus ja konsultointi

Viestinnällinen haaste? Varaa maksuton 30 minuutin alkuneuvottelu, niin katsotaan, mikä olisi paras tapa edetä tilanteessanne.

Paula Harmaala

Kaikella työskentelyllä on aina arvopohjansa, joka välittyy siinä, mitä ja miten tehdään. Omat arvoni ovat:

- Monimuotoisuus, tasa-arvo ja osallisuus
- Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus
- Kunnioitus ja luottamus

Puhutaan viestinnästä

Mihin mediatiedottamista tarvitaan?

Toimittajilla on käytettävissään juttujen tekemiseen hyvin rajallisesti aikaa ja resursseja. Jos haluaa, että oma asia pääsee ennemmin tai myöhemmin medioihin, on säännöllinen ja pitkäjänteinen mediatiedottaminen

Lue lisää